Nachádzate sa tu
004. Práca s tabuľkami v Exceli
V tomto Excel návode si predstavíme základnú prácu s tabuľkami v Exceli. Naša tabuľka v exceli obsahuje zoznam fiktívnych spoločností. Vytvoríme na ňu jednoduchý formát a ukážeme si ako do nej pridať riadky a stĺpce.
Najskôr tabuľke pridelíme jednoduchý formát, a teda cez záložku Home jej priradíme ohraničenie, zmeníme farbu hlavičky a názvy spoločností zmeníme na tučné.
Po tom čo je excel tabuľka naformátovaná vložíme do nej nový stĺpec pred stĺpec Zisk spoločnosti a to tak, že si označíme stĺpec Zisk spoločnosti (bunky C2:C12) a na vyznačenú oblasť klikneme pravým tlačitkom myši a zvolíme možnosť Insert (Vložiť). Program sa nás opýta, ktorým smerom chceme posunúť existujúce bunky tabuľky (doprava alebo doľava), pričom v tomto prípade zvolíme možnosť Shift cells right,(Posunúť bunky doprava).
Obdobným spôsobom vložíme aj nové riadky, nakoľko logika pre riadky a stĺpce funguje úplne rovnako. Ak chceme vložit viacej riadkov(stĺpcov) naraz, vyznačíme ich požadovaný počet a vložíme ich tak ako v predošlom prípade.
Povedzme, že do excel tabuľky chceme vložiť 5 nových riadkov. Vyznačíme 5 existujúcich riadkov v tabuľke a pravým tlačítkom myši cez možnosť Insert vložíme nové riadky, s tým, že v tomto prípade zvolíme možnosť Shift cells down (posuň bunky nadol)
Výsledkom je upravená tabuľka v exceli obsahujúca 1 nový stĺpec a 5 nových riadkov, ktoré môžeme doplniť údajmi.