Nachádzate sa tu

Domov

16 - Kontingenčné tabuľky v Exceli

Veľmi často diskutovanou témou medzi Excel užívateľmi je ako používať tabuľky v Exceli, čo nás privádza ku téme Kontingenčných tabuliek (Pivot Tables. )

Kontingenčné tabuľky  resp. Pivot tabuľky predstavujú prehľadnú a ľahko ovládateľnú alternatívu, ako usporiadať dáta v Excely respektíve ako vytvoriť prehľadnú databázu, z ktorej je možné vytiahnuť požadované dáta a jednoducho zadefinovať základne matematické operácie ako sumy, priemery, alebo  počty želaných vstupov.  

Kontingenčné tabuľky si predstavíme na našom príklade databázy spoločnosti, v ktorej je uvedený ich názov, krajina podnikania, dosiahnutý zisk, počet zamestnancov a odvetvie, v ktorom podnikajú.

Kontingenčné tabuľky sa zadávajú prostredníctvom menu Insert - Pivot Tables.

Kontingencne tabulky navod

Pre vytvorenie kontingenčnej tabuľky si vyznačíme oblasť (tabuľku), z ktorej chceme vytvoriť kontingenčnú tabuľku a zvolíme Insert  - Pivot Table.((Hotkeys kód - ALT+NVT).

 Po spustení užívateľského prostredia na pravej strane dokumentu vidíme menu, v ktorom si zadefinujeme,  ako má Kontingenčná tabuľka vyzerať a to tak, že jednotlivé položky uchopením myšou premiestnime do správnych polí.

Kontingencne tabulky v Exceli

Ďalej zadefinujeme aké typy výpočtov má Kontingenčná tabuľka vykonať. 

Vytvorenie tabulky v exceli

Nasledovný Printscreen a poznámky v ňom vysvetľujú jednotlivé hodnoty tabuľky

Tabulka v exceli

V tomto Excel návode sme si predstavli podstatu a fungovanie Pivot tabuľky v Exceli. V nasledujúcom tutoriáli prinášame návod ako pomenovať bunky v Exceli a ako tieto mená spravovať.

Reklamné odkazy

kosime.sk
Kosenie trávy, čistenie pozemkov a záhradnícke práce
 
 
Chipmo.sk
Dizajnové doplnky pre dom a záhradu