Nachádzate sa tu
16 - Kontingenčné tabuľky v Exceli
Veľmi často diskutovanou témou medzi Excel užívateľmi je ako používať tabuľky v Exceli, čo nás privádza ku téme Kontingenčných tabuliek (Pivot Tables. )
Kontingenčné tabuľky resp. Pivot tabuľky predstavujú prehľadnú a ľahko ovládateľnú alternatívu, ako usporiadať dáta v Excely respektíve ako vytvoriť prehľadnú databázu, z ktorej je možné vytiahnuť požadované dáta a jednoducho zadefinovať základne matematické operácie ako sumy, priemery, alebo počty želaných vstupov.
Kontingenčné tabuľky si predstavíme na našom príklade databázy spoločnosti, v ktorej je uvedený ich názov, krajina podnikania, dosiahnutý zisk, počet zamestnancov a odvetvie, v ktorom podnikajú.
Kontingenčné tabuľky sa zadávajú prostredníctvom menu Insert - Pivot Tables.
Pre vytvorenie kontingenčnej tabuľky si vyznačíme oblasť (tabuľku), z ktorej chceme vytvoriť kontingenčnú tabuľku a zvolíme Insert - Pivot Table.((Hotkeys kód - ALT+NVT).
Po spustení užívateľského prostredia na pravej strane dokumentu vidíme menu, v ktorom si zadefinujeme, ako má Kontingenčná tabuľka vyzerať a to tak, že jednotlivé položky uchopením myšou premiestnime do správnych polí.
Ďalej zadefinujeme aké typy výpočtov má Kontingenčná tabuľka vykonať.
Nasledovný Printscreen a poznámky v ňom vysvetľujú jednotlivé hodnoty tabuľky
V tomto Excel návode sme si predstavli podstatu a fungovanie Pivot tabuľky v Exceli. V nasledujúcom tutoriáli prinášame návod ako pomenovať bunky v Exceli a ako tieto mená spravovať.