Nachádzate sa tu
09.Čo je to Linkbuilding?
Linkbuilding ako proces budovania spätných odkazov je v zásade možné rozdeliť na interný linkbuilding a externý linkbuilding.
Interný linkbuilding spočíva v budovaní kvalitného prepojenia jednotlivých podstránok v rámci stránky, pričom každá podstránka by mala byť prístupná aspoň z dvoch rôznych miest v rámci stránky ako takej. Kvalitne prepracované interné linkovanie uľahčuje indexáciu stránok vyhľadávacím robotom resp. pavúkom.
Externý linkbuilding predstavuje budovanie sieti interetových odkazov smerujúcich na Vašu stránku, ako aj odkazov smerujúcich z Vašej stránky na iné stránky. Spätné odkazy, teda odkazy kdekoľvek na internete, ktoré smerujú na Vašu stránku sú dôležitou súčasťou Pageranku, teda inými slovami sily stránky v ponímaní internetových vyhľadávačov.
Každý jeden link z externej stránky, ktorý smeruje na Vašu stránku zo sebou prináša istú časť Pageranku externej stránky, čím tvorí pagerank Vašej stránky.
Zjednodušený Príklad:
Stránka www.lmctn.com má pagerank 6 a odkazuje na 6 iných stránok (medzi nimi je aj Vaša stránka napr. www.lmctn.sk) Vám prinesie pagerank 6/6, teda 1. V prípade, že by táto stránka odkazovala na 60 stránok spätný link by Vám priniesol pagerank 6/60 a teda 0,01.
Z príkladu vyplýva, že nie všetky spätné linky majú rovnakú kvalitu. Kvalita odkazu spočíva vo veľkosti Pageranku odkazujúcej stránky, ako aj v množstve odkazov, ktoré z nej plynú na ostatné stránky.
Je dôležité si uvedomiť, že Google algoritmus je značne komplexný a spätné odkazy sú len jeho súčasťou. Podstata však spočíva v tom, že pre čo najlepšie výsledky potrebujeme čo najviac spätných linkov prichádzajúcich z čo najkvalitnejších stránok.
Ideálnym stavom, ktorý by mal byť cieľom každej stránky je dosiahnuť prirodzený linkbuilding, a to tak, že internetový užívatelia začnú sami od seba na svojich stránkach odkazovať na Vašu stránku, kôli kvalitnému obsahu, ktorý na stránke poskytujete. To je v podstate aj myšlienkou Google pri uvažovaní o spätných odkazoch. Teda pre Google kvalitná stránka predstavuje takú stránku, na ktorej obsah iné internetové stránky (užívatelia) cez spätné linky ukazujú.