Facebook iconTwitter icon

Nachádzate sa tu

Domov

06.Analýza kľúčových slov

Analýza Kľúčových slov sa spúšťa prostredníctvom Google Keyword Planner. S Google nástrojom na analýzu kľúčových slov je možné pracovať len ako prihlásený používateľ.

Prihlásiť sa môžete prostredníctvom Vášho gmali účtu. Výsledok analýzy si môžete stiahnuť v rôznych formátoch a následne importovať do excelu pre ich ďalšie spracovanie.

Po prihlásení sa do Google AdWords účtu, ako prvú zvolíme možnosť Google Keyword Planner teda po našom Plánovač kľúčových slov.

Analyza klucovych slov

Google ponúka analýzu na 4 rôznych úrovniach, pričom my využijeme prvú možnosť, ktorou je vyhľadať nové nápady na kľúčové slová.

klucove_slova

Nastavenie parametrov pre vyhľadávanie je do značnej miery intuitívne a stačí nasledovať popisky od Google. Môžete napríklad špecifikovať, o akú krajinu a aký jazyk máte záujema Google vráti výsledky len za danú krajinu resp. jazyk, teda výsledky prichádzajúce zo slovenských serverov.

Po zadaní kľúčových slov a nastavení parametrov kliknutím na Získať návrhy Google zbehne analýzu, ktorej výsledky zobrazuje nasledovný obrázok. 

klucove slovo

Z výstupu nás bude zaujímať najmä: 

Priem.počet vyhľadávaní za mesiac  –priemerné mesačné výsledky za kľúčové slovo vzhľadom zvolený jazyk a krajinu. Príklad: v priemere 480 ľudí zo Slovenska sa mesačne sa zaujíma o výraz „seo optimalizacia“.

Konkurencia – hovorí o tom aká je konkurencia na dané kľúčové slovo, inými slovami do akej miery je o dané kľúčové slovo záujem. Čím je hodnota ukazovateľa konkurencie vyššia tým  viacej ľudí je ochotných platiť google, za to aby sa na dané kľúčové slovo zobrazovala ich reklama v systéme Google Adwords. 
 
Výstup Google analýzy je možné stiahnuť ako .csv súbor priamo do Excelu, a tým jednoducho upraviť podľa predstáv. 
 
keyword analysis
 
Ako sme už spomenuli, Google ponúka detailnejšie nastavienia pre nastavenie výstupu analýzy kľúčových slov, ktorých použitie je do značnej miery intuitívne, pričom najlepším spôsobom ako sa s nimi zoznámiť je metóda pokusov a omylov.
 
 
Všetky príspevky v tejto kategórii:

Reklamné odkazy

kosime.sk
Kosenie trávy, čistenie pozemkov a záhradnícke práce